Great Ocean Road - Reisverslag uit Port Campbell, Australië van Iris-Nadia - WaarBenJij.nu Great Ocean Road - Reisverslag uit Port Campbell, Australië van Iris-Nadia - WaarBenJij.nu

Great Ocean Road

09 November 2014 | Australië, Port Campbell

9+10 november
Zo, we hebben alweer twee lange dagen achter de rug. Zondag zijn we met de campervan van Lakes Entrance naar Sorrento gereden, waar we zijn overgestoken met de Ferry naar Queenscliff. Dit was een boottocht van maar 45 minuten in plaats van een lange reis met de camper door Melbourne, dus een erg goede oplossing! Vervolgens zijn we van Queenscliff naar Torquay gereden, het plaatsje waar de Great Ocean Road begint! Het was hier helaas best wel koud, zo'n 17 graden maar met een hele koude wind. Na wat strand hangen en wat boodschapjes te hebben gedaan zijn we terug naar de camping gegaan in Torquay. Op de camping had je een overdekte plek met twee gasbarbecues, een paar gaspitjes, een paar grillplaten, een stemmer, een magnetron, een tv, een koelkast, vanalles dus! Met wat vlees, brood en groenten zijn we hier aan de bak gegaan! Best wel leuk, want er waren meerdere mensen die hier gewoon kwamen koken. Ook hartstikke handig natuurlijk, er was zelfs een Quooker! Lekker gegeten hoor, lekker biertje erbij! Daarna zijn we vroeg de campervan in gedoken, want het was best wel fris.

Ook 's nachts veel wakker gelegen van de kou, dus om 6uur alweer uit de veren om vervolgens een loeihete douche te nemen!
Om 7uur zijn we alweer vertrokken en begonnen aan de Great Ocean Road! Dit is wel echt fantastisch hoor!! Surfparadijsjes en zulke mooie stranden met rotsen en stijle wanden!! We zijn wel 15 keer gestopt om foto's te maken! Al zijn de foto's langgggggg niet zo mooi als in het echt! Helaas brandde er ook een lampje in het dashboard, dat kan niet goed zijn.. Na contact te hebben gehad met het verhuurbedrijf zijn we naar een tankstation gereden om motorolie te kopen, wat eerst niet leek te helpen.. Maar uiteindelijk toch en konden we opgelucht verder!!
Van Torquay zijn we langs Bells Beach (met veel surfers), Anglesea, Aireys Inlet, Split Point Lighthouse, Lorne, Mt Defiance Lookout, Wye River, Kennett River, Apollo Bay, Cape Otway, Lavers Hill en Princetown gekomen, waar we uiteindelijk uitkwamen bij de Twelve Apostles. Dit was HET hoogtepunt tot nu toe. Echt zo super mooi, al die rotsen die los staan in de zee, maar op de hele hoge steile rotswanden. En zulke mooie kleuren en contrasten, de hele blauw/groene zee met de rood/oranje achtige rotsen! De foto's staan er ook op, maar komen lang niet in de buurt van de werkelijkheid. Het is ook allemaal zo groot en wijds, wat het nog veel indrukwekkender maakt. Hier zijn we dan ook overspoeld met Japanners, echt ontelbaar veel!
Een paar kilometer ver was de Loch Ard Gorge, een baai met dezelfde soort rotsen en rotswanden. Zo bijzonder om te zien hoe de aarde eigenlijk is opgebouwd en hoe het dan slijt, hoe zal het dan zijn over honderd jaar?
Daarna zijn we in Port Campbell wat gaan eten, het was toen al 15.00uur geweest dus we hadden alweer een lange tocht achter de rug. Nu staan we op een camping in Port Campbell en gaan we zo even wat zoeken om te eten. En oja, onderweg naar the Cape Otway Lighthouse, kwamen we door een natuurgebied en hier hebben we heel veel (wilde) koala's gezien!! Wild kun je ze eigenlijk niet noemen want ze slapen 20uur per dag dus zijn zo lui als een steen. Maar het was echt zo schattig!! Dan zitten ze helemaal opgevouwen in een boom! Nou die kunnen we dus ook weer afvinken!
Dit was het weer voor vandaag, tot de volgende kee maar weer

• 10 November 2014 - 22:46

Sari:

Wow! meiden, m'n mond viel open, wat een mooie foto's. Wat een mooie route, niet normaal! Maar goed dat jullie alles opschrijven want jullie zien zoveel moois.
    Dat hippie campertje van jullie doet goed z'n dienst. Even een kleine blooper maar dat was snel hersteld, jullie zijn nog technisch ook!!
    Jammer dat het wat kouder was maar jullie zullen wel opwarmen als jullie eind van de week naar het noorden vliegen. Geniet nog maar veel van al het moois langs de Great Ocean Road! Dikke kus!!

• 11 November 2014 - 12:57

Joke:

Zo globetrotters, wat een avonturen maken jullie mee in jullie hippiecampertje. Wat een geweldige kust met prachtige rotsen in zee, helaas kunnen je er niet in zwemmen.
    Vrijdag richting het noorden, ook weer prachtige avonturen meemaken en dan gaan jullie echt bagpacken, snorkelen, duiken en mogelijk skydiven.
    Nu eerst nog maar genieten van weer een niewe stad, Melbourne.
    Heel veel plezier en geniet er vooral van, een dikke kus voor alllebei van de Wiekuusjes

• 12 November 2014 - 23:04

Bea:

Wat ontzettend mooi zeg die rotsen. Het klinkt allemaal geweldig en het lijkt me echt een bijzondere ervaring. Jullie komen nog tijd tekort.
    Ennuh, volgende keer jullie mannen maar meenemen, helpt goed tegen de kou :-)
    Veel plezier nog en genieten maar!