Great Barrier Reef - Reisverslag uit Cairns, Australië van Iris-Nadia - WaarBenJij.nu Great Barrier Reef - Reisverslag uit Cairns, Australië van Iris-Nadia - WaarBenJij.nu

Great Barrier Reef

17 November 2014 | Australië, Cairns

17 november 2014
We zouden om 8uur met de boot vertrekken om te gaan snorkelen, maar toen we om kwart voor 8 bij de boot aankwamen bleek dat de motor kapot was en dat de trip niet doorging. Toen we een andere trip wilde boeken was alles vol of net vertrokken dus dat was nogal een tegenvaller. Als we wilden gaan snorkelen moest het vandaag gebeuren want vannacht zouden we weer vertrekken uit Cairns. Om 9uur opende de agency van ons hostel via we wat nieuws konden boeken dus we moesten eerst daarop wachten. Zij heeft dan een andere tour die om 10.30 uur vertrok geboekt, maar daarvoor moesten we wel $110 extra betalen. Ze zouden nog wat voor ons regelen en een bericht achterlaten, maar dit is helaas niet gebeurd. Dus we hebben zojuist een klacht gestuurd.
Daarna zijn we 2uur gaan varen richting het Outer Reef. Je hebt het Inner Reef, het dichtst bij de kust en het Outer Reef. Dit is iets verder varen maar daar is het koraal een stuk minder aangetast dan bij het Inner Reef. Bij de boottocht zat eten inbegrepen dus we hebben eerst wat gegeten en zijn daarna gaan snorkelen. We hadden ongeveer twee uur de tijd, wat eigenlijk wel genoeg was omdat het niet een heel erg groot gebied was.
Maar het was wel echt heel mooi om te zien. Allemaal gekleurde vissen en het koraal met felblauw en roze. Wat ook wel cool was is dat we Iris d'r go pro hadden voor foto's en filmpjes. Omdat er in Australië hele gevaarlijke kwallen zitten hadden we een Lycra aan die ons hele lichaam beschermde. Onderweg naar het Outer Reef hebben we nog roggen en een schildpad gezien!! Nu zitten we op de boot terug naar Cairns. Vanavond zullen we voor de laatste keer wat eten in Cairns en om 00.25 uur met de Greyhound bus naar Airlie Beach vertrekken. Gelukkig konden we onze backpack in het hostel achterlaten tot 10uur vanavond. Morgen om 11.10 uur zullen we in Airlie Beach aankomen, waar we dan een dag hebben om te blijven. Overmorgen vertrekken we met de boemerang naar de Whitsundays. I'm excited!

• 18 November 2014 - 07:42

Lenny:

Gave foto "de onderwaterfoto". Veel plezier!

• 18 November 2014 - 20:40

Helen Jansen:

Hoi meiden,

Ik smul van jullie verslagen en foto"s. Het is net alsof ik naar een aflevering van GlobalTraveler van Discovery zit te kijken.
    Wat een avonturen allemaal.
    Heerlijk toch:-)
    Wat gaaf zeg , roggen en een schildpad. Nemo al gevonden?????
    En een toffe onderwaterselfie zeg. Super stoer.

En wat de kangeroe betreft: ik weet zeker dat het dier welke jullie geaaid hebben in het park een ander is geweest dan degene welke jullie op de BBQ gegooid hebben en opgegeten hebben.
    Dus maak je daar maar niet druk over haha.

Geniet nog lekker verder !!!!!!!

Dikke kus voor jullie,
    Liefs Helen.